Monster planet: život v podzemí V.
Oblíbený informační kanál, zabývající se příšerologií, přináší díl věnovaný "Klíčníkům".
Klíče do podzemí
Dříve nebo později se každý hrdina domákne toho, že procházení katakomb je velice důležité a v hraní ORNY má nezastupitelnou roli. Řeknu-li to jinak, procházet katakomby je potřeba a je nutné je procházet často. A do těch katakomb se musí hrdina nějak dostat. Nejprve se musí dostat na dohled ke vchodu a nebo použít soukromé katakomby, či katakomby svého území v pevnosti. A pak se musí dostat dovnitř. K tomu musí mít klíč nebo klíče (v závislosti na módu, který si pro procházení katakomb zvolí). Taxy jsou různé: od jedním klíčem počínaje pro standardní průchod, až po náročný mód, pro který je zapotřebí se připravit 25 klíčů).
Klíče je důležité křečkovat. Jestli se vám bude zdát, že jich máte nějak moc, doslova luxusní nadbytek, buďte rádi (k tomu drobná vsuvka: zcela jistě nehrajete správně a dobrovolně se brzdíte v rozvoji postavy), může se klidně brzy stát, že budete dřít bídu s nouzí a budete jich mít naopak akutní nedostatek. Logicky zde hodně záleží na tom, jakou máte organizační strukturu hraní, protože některé typy hraní jsou autoregenerační z hlediska utrácení a získávání klíčů, jiné jsou zabijácky rozhazovačné. Už z principu vyvážení hry vyplývá, že i za předpokladu maximálního oportunismu vyhledávácí strategie (tedy že v terénu nevynecháte jedinou příležitost, abyste zabili monstrum poskytující klíč), měli byste být přesně vybalancováni a klíčů byste neměli mít ani přebytek ani nedostatek. Za přebytek považuji počet klíčů, který trojnásobně převyšuje vaši každodenní spotřebu klíčů, za nedostatek považuji nejen nemožnost vstoupit do katakomb, ale také nemožnost odehrát jakýkoliv formát, který momentálně potřebujete a je pro vás výhodný.
Klíče získáváte různými způsoby:
- můžete ho obdržet jako dar
- můžete ho nalézt jako náhodně generovanou věc
- můžete ho dostat jako denní prémii za otevření hry (v kalendáři se můžete přesvědčit, kdy je přesně výplata klíčů
- můžete ho vylovit při rybaření z vody
Úplně a zdaleka nejčastěji ho ale získáte tím, že ho upustí nějaké vámi zabité monstrum. Těch monster zase není tolik, takže se nám určitě vyplatí si zjistit, která to jsou a jak se k nim můžeme dostat. V první řadě je potřeba připomenout, že klíče přináší bossové (šampioni) a některé truhlice.
Tato monstra potkáváme všude. Klíče mají příšery vodní, běžné, lesní, obývající katakomby i ty, na které se podnikají nájezdy. Některé příšery jsou v poskytování klíče či klíčů tutovky, u jiných nemáte stoprocentní jistotu a u některých je to tak, že spíše je předpoklad, že vám klíč upustí, než že by vám ho nedali. Nevím, zda existují přesné statistiky, ale myslím, že to není úplně podstatné. Intuitivně je odhadnete. V každém případě nevynechejte jedinou příležitost k tomu, abyste zabili příšeru, která vám klíče může poskytnout.
Na čtyřech obrázcích jsem vysbíral všechna monstra, která u sebe mají klíč. V několika případech je překvapením, že jsou poskytovateli klíče, v jiných případech (například u Pána jeskyně) je divné, že klíč hrdinům nedají.
Když jsem obrázky sestavoval, neuvědomil jsem si, že je budu chtít popsat názvy příšer. Názvy se tam nevejdou ve velikosti, která by zajišťovala čitelnost. Vy ale ta monstra znáte, poznáte je kdekoliv na ně narazíte, takže popis úplně nutný není. Pod obrázky jsou názvy, nejlepší je ale naučit se monstra vizuálně zpaměti, abyste mohli v terénu okamžitě reagovat a příležitost získat klíč nepropásli.
Prastarý vládce Draugrů, Prastarý Mimik, Elitní Balor
Balorský červ, Carman z podsvětí, Kurolišek
Cthulhu, Červ smrti, Démonický rytíř
Pán Draugrů, Osvícený princ, Vzkříšený Fenrir (pozor! běžný Fenrir klíč nemá)
Chrlič, Carmenin Chrlič, Brána Baloru
Král Gradlon, Mocný gryf, Mocný Mimik
Gryf, Vzkříšený Hel, Hvězdopán
Hydra, Geniální Cade, Kelpie,
Kerberos, Padlý Král Artuš, Šašek
Padlý Merlin, Nejmocnější Mimik, Král králů Mimiků
Vzkříšený Naggeneen, Odin, Scruuge
Vzkříšený Surt, Cerus, Tiamat
Titán, Rytíř soumraku, Týfón
Carman
Buffalobills, skromný a oddaný kronikář
Littera scripta manet